Een mooie lay-out

03 oktober 2016


Hi all!
Een mooie lay-out, dat wilt iedereen! Alleen soms is het lastig om die te maken en daarvoor komen tips handig van pas! Vandaag maak ik een samenvatting van alle html en css artikelen die ik heb gemaakt en deel ik nog wat andere leuke dingen, lees je mee?

Teksten centreren door middel van CSS

Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn eerste html en css artikel geschreven en dat ging over hoe je teksten kan centreren. Dit is iets wat heel gemakkelijk kan door middel van een paar codes kopiƫren en plakken. In dit artikel lees je er alles over maar voor het gemak zet ik de belangrijkste hieronder even neer. Je gaat dus naar blogger-->sjabloon-->aanpassen-->geavanceerd-->css toevoegen en dat plak je de codes daar.

Titel van je blogpost centreren

.post-title {text-align:center;}

Datum van je blogpost centreren


.date-header {text-align:center;}

 
Ik wil jullie gelijk een trucje leren! Zie je de regelmaat in deze codes? Je hebt eerst een punt, dan zet je neer wat je wilt centreren en dan een spatie. Haakje (kringelhaakje) openen en dan alleen maar neerzetten text-align:center; en dan ben je klaar! En zo kan je alles centreren wat je wilt!

Je blog mooier maken (lijnen weghalen en een eigen read more button)

Lelijke (stippel) lijnen op je blog en een eigen read more button maken je blog al een stuk leuker. In deze tutorial leg ik ook uit hoe je 'powered by blogger' weg kan halen! Benieuwd? Klik hier om het artikel te lezen!

 Een eigen blogarchief en een mooie zoekbalk

Ik heb lang gezocht naar een oplossing voor de lelijke zoekbalk. Google heeft ook zo'n programma maar ik vond het alsnog niet helemaal zoals ik wilde. Maar ik heb er een gevonden! Hoe je dat doet is ook heel gemakkelijk, gewoon even een code kopiƫren en plakken! Wil je de code vinden dan kan je hier klikken om naar het artikel te gaan!

Instagram widget en pagina nummering

Ook de lelijke paginanummering van Blogger was ik zat en ik wilde graag een mooi Instagram widget! Met beide ben ik nog steeds heel blij en daarom heb ik ook gedeeld hoe het moet. Wil je het ook graag? In deze blog leg ik het uit!

Blogs met een mooie lay-out

Ten slotte wil ik nog wat blogs delen waarvan ik de lay-out heel tof vind!

http://www.seslunettes.nl/
De lay-out van seslunettes is helemaal mijn smaak! Ze maakt ook hele mooie foto's en dat maakt haar lay-out natuurlijk alleen maar mooier.

http://www.lauresque.com/
Ook de blog Lauresque ziet er super mooi uit! Wauw!! Zeker een kijkje waard!

http://allaboutleonie.nl/
Als laatste wil ik de blog van Leonie noemen! Als je ze alle drie hebt bekeken kan je zien (haha) dat ze allemaal heel erg op elkaar lijken, en daarom vind ik ze zo mooi, want ze zijn allemaal helemaal mijn smaak!

Als je een blog hebt, wat vind jij van je eigen lay-out?


 

1 opmerking

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.