·Boekrecensie· De Opdracht

30 juli 2016

Hi allemaal!
Een tijdje geleden liet ik jullie in een artikel zien welke boeken ik wilde lezen, nu heb ik een boek daarvan gekozen, gelezen en een review ervan geschreven! Willen jullie weten wat ik van dit boek vind? Lees dan snel verder!

Waar het boek over gaat

Verliefd zijn is leuk! Verliefd zijn is spannend! Jill en Lars weten er alles van. Sinds ze elkaar hebben leren kennen op de sportschool, staat hun leven op z'n kop. Na een tijdje weten ze zeker dat ze met elkaar verder willen. Maar er is één probleem: zij gelooft, hij niet. Lars probeert Jill tegemoet te komen, en gaat regelmatig met haar mee naar de kerk, ook al zegt het geloof hem zelf niet zo veel. Samen trotseren ze de problemen die hun relatie met zich meebrengt. De opdracht voor een presentatie bij het vak godsdienst zet alles in een ander licht. En Jill beseft maar half hoe belangrijk deze opdracht is...

Mijn mening

Ik vond het boek interessant om te lezen, maar het had niet meer bladzijden moeten hebben, dan had ik het waarschijnlijk niet uitgelezen. Ik vind het dus niet het beste boek dat ik heb gelezen, maar ik vond het leuk, ik vermaakte me wel. Het is niet een boek dat ik nog een keer ga lezen, daarvoor vind ik het niet bijzonder genoeg. Ik vind het boek namelijk een beetje 'vluchtig'. Alle dingen zijn vluchtig beschreven, alsof het boek maar een x aantal bladzijden mocht hebben. Ik denk, dat als ze meer situaties had gecreëerd en meer had beschreven (ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen) dan had ik mezelf zeg maar beter kunnen inleven. Wat ik zoek in een boek, is dat de personen zeg maar gaan 'leven'. Dit boek was absoluut mooi, een mooi verhaal, en ik heb het met plezier uitgelezen. Maar het was een beetje oppervlakkig, de personen zijn personen in het boek, en ik kan met niet echt verder inleven dan dat.

Het is dus zeker een mooi boek, leuk om te lezen, ik heb ook geen spijt dat ik hem heb gelezen. Maar het is ook niet een boek dat ik twee keer zou lezen, daarvoor vind ik het niet bijzonder genoeg.

Zou jij dit boek willen lezen?