Storytime: 200 km verderweg gaan wonen

01 april 2016


Op YouTube is het heel populair: Storytime! Mensen die vertellen wat ze ooit hadden meegemaakt, het leek mij een heel leuk idee om dat zelf ook te doen maar dan in artikel vorm! Mijn Story gaat over verhuizen, in de zomer van 2013 ben ik verhuisd dus het leek me leuk om het daarover te hebben!

Waar zal ik beginnen? In de zomer van 2013 ging ik verhuizen, mijn ouders gingen een soort 'cursus' ergens doen en daarna zouden we daar blijven. Ik moest van alles uitzoeken, spullen houden, spullen weg doen? Op den duur was het huis super leeg, mijn bed was al weg, ik sliep een paar dagen met mijn matras op de grond en op het allerlaatste moment kon je je echo horen in het huis, zo naar! Het leek ook net alsof ik in een vreemd huis liep, er stond eigenlijk niks vertrouwds meer in.

28 Augustus 2013, dat was de datum dat we definitief vertrokken. Ik had afscheid genomen van mijn vriendinnen, het huis (voorgoed) achter me gelaten maar er wachtte nog 1 verassing. Dat vergeet ik nooit! Het was zo, zo leuk! Heel mijn klas kwam speciaal van school (de vakantie was daar al voorbij, waar ik naartoe verhuisde hadden ze nog vakantie) en ze kwamen me allemaal uitzwaaien! Dat was ongelooflijk lief, en dat vond ik een heel leuk afscheid, een mooi moment!

En daarna, tja, je komt in je nieuwe omgeving, dat is allemaal niet zo interessant om te vertellen. Wat wel spannend was, is in groep 8 in een nieuwe klas terecht komen. In de 1e klas is natuurlijk ook spannend, maar daar is iedereen vreemd, in groep 8 kent iedereen elkaar al en kom jij als enige nieuw, en dan is het maar afwachten wat mensen van je vinden en of je goed opgenomen word in de groep. Maar gelukkig had ik een onwijs lieve klas en heb ik daar een ontzettend leuk en fijn jaar gehad, ik heb er hele lieve vrienden aan over gehouden <3

Wat vond je van dit artikel? Moet ik vaker een Storytime artikel maken?

2 opmerkingen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.