Bloggen, zou het verdwijnen?

30 maart 2016


Hi allemaal!
YouTube is een heel opkomend iets, heel veel bloggers uploaden tegenwoordig meer op YouTube dan op hun blog. Is YouTube het 'blog wereldje' aan het overnemen?

Ik denk dat we het allemaal wel een beetje merken: Jiami, Manon Tilstra, Sharon van Bommel, een paar voorbeelden van YouTubers die steeds meer met YT gaan doen (wat overigens super tof is, begrijp me niet verkeerd, en volgens mij heeft Manon aangegeven weer meer van plan te zijn met haar blog) Maar je kan wel zien dat YouTube steeds populairder worden.

Zouden blogs ooit verdwijnen? Ik denk niet helemaal, maar het zou best kunnen dat de hele 'blog hype' nu overduidelijk is overgewaaid en dat er nu een soort YouTube hype komt. Waarschijnlijk kijken heel veel jongeren/mensen veel liever een video, dan dat ze een artikel lezen.

Ikzelf heb ook wel eens over YouTube nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het daarvoor nog echt niet de tijd is. Ik heb het tot nu toe druk genoeg met mijn blog, en dat is ook iets waar ik al mijn energie graag in stop. En ik wil niet dat ik straks onregelmatig video's upload, en dat mijn blog schema (elke dag om 6:00 een artikel online) in de soep loopt, ik ben nu ongeveer een maand structureel bezig en ik vind dit fijn werken voor mezelf. Misschien dat ik later, in de toekomst een kanaal start, maar dat is nu dus nog niet het geval.

Q: Wat vind jij fijner, video's kijken of artikelen lezen? Ik vind het allebei heel tof!

1 opmerking

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.