My reading list #1 Feeling blue, Abela & Liefs van Aubrey

16 februari 2016


Vandaag start ik met een nieuwe serie, My reading list! In deze rubriek deel ik de boeken die ik ga lezen, en omdat ik veel van lezen houd, sluit dit perfect bij mij en mijn blog aan! Kijk je mee?


Feeling blue 

' na een lange strijd tegen anorexia verlangt de 17 jarige Nette naar vrijheid. Een voorbereidend jaar aan de internationale kunstacademie in Groningen opent voor haar de deur naar een nieuw leven. Nettes verwachtingen zijn hooggespannen. Tot ze aan haar grote avontuur begint. Plotseling beseft wat het is om op eigen benen te staan. Zonder haar vriendinnen en haar vriend Thomas voelt ze zich bang en onzeker. Opnieuw krijgt het duistere stemmetje van de eetstoornis vat op haar. De grote leegte in haar hart vult ze op met eten. Veel eten.... Wanhopig probeert Nette de controle over haar leven terug te krijgen. Maar het eetmonster is veel sterker dan zij. Heeft ze de kracht om hem te verslaan? En vindt ze uiteindelijk de vrijheid waar ze zo naar verlangt?'  


Abela, het meisje dat leeuwen zag

' Sterk zijn, mijn Abela. Dat zijn de laatste woorden van Abela's moeder voor ze sterft aan aids, net als Abela's vader en zusje en zoveel anderen in hun dorp. Een dorp waar het lijkt alsof leven of sterven, ziek zijn of gezond slechts een kwestie van geluk is. Maar Abela is sterk, en ze zal al haar kracht nodig hebben om te overleven. Nadat haar oom erin geslaagd is haar van Tanzania naar Engeland te smokkelen, wordt ze aan haar lot over gelaten. 

Ik wil geen broer of zus, denkt Rosa ondertussen, als haar moeder vertelt dat ze een kind wil adopteren. Zullen de twee meisjes, die totaal andere levens leiden, elkaar vinden?'


Liefs van Aubrey

' Na een tragisch auto-ongeluk staat het leven van de elf jarige Aubrey op zijn kop. Terwijl ze een nieuw leven begint, denkt Aubrey alles te hebben wat ze nodig heeft: spaghetti en Sammy, haar nieuwe vis. Ze kan niet praten over wat er is gebeurd. Ze kan er alleen over schrijven, ookal leest niemand de brieven. Met de hulp van haar fantastische oma en nieuwe vrienden leert Aubrey dat ze niet alleen is, en gaandeweg vindt ze de woorden om haar gevoelens te uiten.' 
 
Dit zijn de drie boeken die ik graag wil lezen, vindt jij een van deze ook interessant?     
 

1 opmerking

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.