Mijn 'suffe' hobby

07 februari 2016


Wat zijn jouw hobby's? Turnen? Tenissen? Misschien wel paardrijden. Whatever, iemand vraagt je hobby, grote kans dat je antwoord met de sport die je doet. En daarom vind ik het lastig om te zeggen wat mijn hobby. Lezen en schrijven, maar geen sport doen? Neh, dat is saai.

Ik zeg niet zo graag dat mijn hobby's lezen en schrijven zijn. Kom op, het klinkt niet echt spannend, of wel? O, wat lees je dan? Doe je geen sport? Hoe moet je nou zeggen dat lezen wel leuk kan zijn en niet alleen maar suf is? Ik ben vaak bang dat mensen het stom zullen vinden, we zijn een moderne generatie, gamen, sport, of een instrument dat zijn de hobby's die we verwachten te horen.

Waarom durf ik het dan wel op mijn blog te zeggen dat ik lezen en schrijven ontzettend leuk vind? Je hebt indirect contact met mensen, je hoeft niet tegen ze te praten, je weet niet wie het lezen, en wat hun eerste reactie is. Op mijn blog kan ik schrijven wat ik wil. En je leest tenslotte mijn blog, dus je weet al dat ik schrijven leuk vind om te doen, waarom zou ik anders mijn best doen om iedere dag een artikel klaar te hebben staan?

Misschien komt het ook wel door, van wat mensen van je verwachten. Wie verwacht nou dat een meisje van 14 niet sport, maar wel van lezen houd? Een combi die je niet elke dag tegen komt, mensen zullen je dan ook minder snel begrijpen. Soms zie ik mijn hobby als een suffe hobby, althans, ik denk soms dat mensen mijn hobby suf vinden, maar wie zegt dat? Wie zegt dat wat ik denk waar is? Misschien vind diegene het super cool en overdrijf ik alleen maar en denk ik dat ik een andere hobby moet zoeken terwijl het mijn hobby is, daar zou ik me niet voor moeten schamen toch? Ik vind dat iedereen mag doen wat die wilt, en het maakt niet uit wat een ander ervan denkt. God heeft talenten en hobby's aan je gegeven, en daar mag je best trots op zijn. Maar dat is moeilijk, ik moet daar ook nog in oefenen.

I can accept failure, but i can't accept not trying. Een quote die ik heel mooi vind en graag wilde delen! 
 

1 opmerking

  1. Ik vind lezen ook leuk hoor, even in een andere wereld zijn, in iemand anders schoenen staan, love it! Maar ik snap het wel, want dat dacht ik eerst ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.