Catrice Even skintone beautifying foundation 005 Even ivory

18 januari 2016


Dit is eigenlijk mijn eerste echte vloeibare foundation, ik heb mousse foundations en een BB cream, maar dus nog niet een echte vloeibare foundation, ik was dat ook heel benieuwd hoe dit product me zou bevallen!

Voordat ik een foundation kocht ben ik op zoek gegaan naar reviews, ik wilde geen miskoop doen maar ik wist wel dat ik een Catrice foundation wilde. Ik kwam bij 3 foundations uit: de Nude illusion foundation, Even skintone foundation en de all Matt+ foundation. Omdat ik een vrij droge huid heb leek de Even skintone mij het beste, en ik wilde ook geen volle dekking, en ook niet volledig mat, aan al die opzichten zou de Even skintone foundation moeten voldoen.

Ik heb de kleur 005 Even Ivory, de lichtste kleur en hij is ook echt licht! Wat heel fijn is, want dat kan nogal moeilijk zijn bij budget foundations.


De bovenste foto is zonder foundation en de onderste met de foundation. Je kan zien dat mijn huid een stuk egaler is en dat de kleur goed matcht met mijn huid. De foundation heeft een medium dekking dus ik gebruik nog wel een concealer voor onder de ogen en op puistjes. De foundation accentueert de droge plekjes minimaal dus voor een droge huid is deze ook zeer geschikt.

Wat deze foundation belooft te doen:
Creates a more even skin tone over time, Check
Instantly covers imperfections, ongeveer
for a more beautiful skin, check
Dermatologically proven, Dat kan ik natuurlijk niet checken haha.

Houdbaarheid en verkrijgbaarheid
De foundation blijft zo'n 4 mooi uur zitten, wat niet heel veel is en dus ook niet heel geschikt is voor de vettere huidjes, ik raad dan ook aan om er een primer onder te doen!

 Catrice Even skintone is verkrijgbaar bij de Kruidvat voor 7,59, het is best wel prijzig voor een budget foundation maar het is hem wel waard!

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.