De vruchten van de Geest #1

16 september 2015


Vind jij het soms ook zo moeilijk om geduld te hebben? Te luisteren naar iemand zonder hem/haar af te kappen omdat het eigenlijk een heel saai/onsamenhangend verhaal is? Ik heb er wel eens last van, maar weet je wat nou zo mooi is? Er is iemand die dat allemaal wel kan en die ons daarbij wilt helpen!

Momenteel lees ik uit dit bijbels dagboekje, en gaat het over galaten 5:22, waar vanalles instaat over de gaven van de Geest, hierdoor werd ik erg geïnspireerd om er een blogpost over te schrijven!

De vrucht van de Geest is liefde.
De liefde van de Geest is geweldig, het beoordeelt je niet op je uiterlijk of op je wiskunde vaardigheden, het zal nooit over je roddelen of je pijn doen. God wil dat wij meer en meer op Hem gaan lijken, dus dat wij deze gaven ook gaan bezitten. Natuurlijk is het heeeeeel lastig om nooit over iemand te roddelen en niemand zal van jouw verwachten dat je dat 1,2,3 helemaal uit je leven kunt bannen. Wat God graag wilt is dat jij samen met Hem probeert om bijvoorbeeld een complimentje te geven in plaats van een lelijke opmerking, het hoeft niet perfect, de kleine dingen in het leven kunnen een groot verschil maken.

De vrucht van de Geest is vreugde.
Mopperen is iets wat ik heel goed kan, meh, moet ik nou weer stofzuigen, waarom moet ik nou weer de tafel afruimen dan? Negatief denken kan ook een struikelblok zijn. Maar wat God het liefste ziet in ons hart is vreugde, Hij wilt ons helpen om in plaats van te denken dat je het niet kunt, te denken dat we het wel kunnen. Hij wilt je helpen positiever in het leven te staan en om meer stil te staan bij de dingen die je vreugde geven. En niet te vergeten: God vreugde geven! Al is het dat complimentje dat je geeft dat haast niemand gehoord heeft, God hoort het en is blij als je zoiets voor een ander doet, dan breng je God vreugde!

De vrucht van de Geest is vriendelijkheid.
In het boekje staat een vraag die ik heel interessant vind: wat is het scherpste, gevaarlijkste voorwerp dat je kunt bedenken? (misschien lees je nu door zonder een antwoord te bedenken, bedenk dan toch maar een antwoord!) ik dacht al aan een mes of iets in die richting. Nee, het is je tong! Je tong, een ding wat ervoor zorgt dat je kunt praten. Ja, een ding dat ervoor kan zorgen dat iemand blij en gelukkiger wordt, maar ook een ding dat ervoor kan zorgen dat iemand zich diep gekwetst voelt. Als jij stukje bij beetje probeert deze gave te bezitten dan merken mensen aan jouw dat je veel vriendelijke woorden spreekt, dat je een vrolijk en een bemoedigend mens bent, en dat is wat God graag ziet in een mens!

Dit waren nog lang niet alle gaven, misschien maak ik ooit nog eens een deel 2, wie weet.

Q: wat vind jij van de gaven van de Geest?

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.