Waarom ik een blog ben begonnen+tips!

15 augustus 2015


Ik heb nu ongeveer 2 maanden een blog en werk er iedere dag met veel plezier aan. Mijn passie voor schrijven, make-up en God kan ik perfect verwerken in een blog en verveling kom sindsdien dan ook niet meer in mijn woordenboek voor.

Veel mensen beginnen een blog (leuk!) je zou het bijna een trend kunnen noemen. Doordat je zoveel blogs hebt nu werd ik ook een beetje ontmoedigd. Ik dacht van ja hallo, wat heeft de wereld er nu aan als ook ik nu een blog begin, er zijn er al zoveel. Maar ho stop, nee, zo moet je niet denken heb ik wel gemerkt, ik heb nu een blog en heb er super veel plezier aan, nee, ik heb echter nog niet veel bezoekers maar dat is niet erg, ik beleef er plezier aan en dat is het belangrijkste, tuurlijk is het leuk als je bezoekers hebt, en ik ben altijd onwijs blij als ik zie dat er een nieuwe bezoeker is uit een ander land, ja ik kan daar heel erg van genieten.

Ik ben een blog begonnen puur omdat ik me verveelde en omdat ik het onwijs leuk vind om andere blogs te lezen. Ik houd van schrijven maar deed het eigenlijk al heel lang niet meer en vond dat best jammer. Ook mijn passie voor make-up begon steeds meer te groeien en ik wilde ook graag geloofsartikelen schrijven. En voilá, mijn blog was geboren!

Blogger of Wordpress?
Toen ik (eindelijk) had besloten om een blog aan te maken stond mij de keuze te wachten of ik een blog begon op Blogger of Wordpress. Over beide dingen had ik hele positieve dingen gehoord en kon niet echt kiezen. Ik besloot me te verdiepen in Blogger omdat een vriendin van mij daarin werkt dus ik dacht dat dat wel handig was. Toen ik steeds meer begon te ontdekken van Blogger (YT tutorials helpen goed!!) sprak het me wel aan en mensen zeggen dat het wat simpeler is dan Wordpress dus ik besloot als echte blog beginner te starten met Blogger, als ik echt zou willen overstappen zou dat ook kunnen. Maar die keuze is natuurlijk helemaal aan jezelf en iedereen heeft daar zijn/haar eigen voorkeur in dus daar moet je je even in verdiepen.

Ik snap er niks van!
Ja, heel herkenbaar haha! HTML, geavanceerd, navbar en favicon, ik wist niet wat het was en ik wist niet waar ik moest beginnen. Ik ging op YouTube tutorials kijken en kwam uit bij een heel fijn kanaal (wel in het engels) Klik hier als je naar het kanaal wilt. Dit kanaal bevat tutorials voor blogger en wordpress dus je kan er voor beide terecht. Ook van deze blogster heb ik handige tips en tricks geleerd, en als je intypt op google blogger lay-out aanpassen kom je ook bij andere bloggers die hele handige tips geven.

Bekendheid.
Iedere blogger wilt natuurlijk lezers binnenhalen, wat dan echt een must is is dat je veel social media kanalen hebt waarop je actief bent, die geen slotje hebben zodat mensen je kunnen volgen. Ook handig is, is dat je reageert op andere blogs, vaak als je een reactie achterlaat kan je ook website invullen, als je dat doet kunnen mensen op je naam klikken en dan gaan ze naar je blog, zo heb ik lezers die terecht zijn gekomen op mijn blog via de blog van Jiami en de blog van Sharon . En natuurlijk:post veel, schrijf artikelen die jij leuk vind, laat je persoonlijkheid naar voren komen en laat zien dat je het doet omdat jij het leuk vind, mensen vinden je blog leuk omdat jij het leuk vind en daardoor spat het enthousiasme ervan af! Jouw vrolijkheid en passie voor bloggen is het belangrijkst!

Dit was het dan! Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad!

X
Angela  

2 opmerkingen

  1. Heey, ik vind het echt super leuk dat je blogt! Ik lees ze altijd met veel plezier! En ik wacht ook elke dag op instagram of je al een post hebt geplaatst waarin je zegt dat je een nieuw artikel online hebt :) Ik was een week op vakantie maar nu lees ik al de gemiste artikelen terug!💕

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.