De perfecte vrouw?!

23 augustus 2015

Zie je de barbies hierboven? Links is barbie zoals we haar kennen, maar barbie heeft een lichaam wat eigenlijk onmogelijk is, mensen hebben door middel van onderzoek een reality barbie gemaakt, rechts zie je de gemiddelde taille van een 19 jarige.

Barbie is perfect, toch? Haar figuur vooral, zo zou iedereen wel willen zijn. Maar barbie heeft hier een wespentaille die eigenlijk onmogelijk is voor de mens. Aan het begin van de vorige eeuw droegen vrouwen corsetten om de wespentaille te creƫren, dat was heel ongezond, vrouwen vielen flauw en kregen nauwelijks adem, erg toch?

Ik schrok best wel van het barbie plaatje, ik wist niet dat barbie reality zo vervormd was, ik kan me best voorstellen dat mensen zich vergelijken met barbie, ik bedoel, dat figuur ziet er toch prachtig uit? Maar ziet de rechtse barbie er ook niet prachtig uit?

Je ziet ook dat schoonheid in de geschiedenis een grote rol speelt, je ziet ook een grote verandering dit filmpje laat heel goed zien dat er in het begin de mensen heel erg bezig waren met het perfecte lichaam, naarmate het filmpje vordert zie je dat de wat forsere vrouwen het ideale beeld zijn, en naarmate je naar het jaar 2000 (onze tijd dus) vordert zie je dat het slanke figuur weer populair is zegmaar.

Maar moeten wij daarin meegaan? Nee, zolang jij je maar goed voelt in je lichaam. Het maakt niet uit, als jij tevreden bent, dan is het goed. Of je nou een wat forser lichaam hebt of juist wat dunner, het maakt niet uit, je bent mooi, en tenslotte is je inner beauty veel belangrijker, wat straal je uit? Welke mooie eigenschappen heb je? Dat is het gene wat echt telt.

We moeten leren om met liefde naar onszelf te kijken, onszelf te accepteren en te genieten van hoe we eruit zien, perfect bestaat toch niet, als jij tevreden bent over je lichaam is dat perfect genoeg. En dan nog iets, je kan op aarde niet perfect zijn maar er is iemand die zoveel van je houd dat Hij je wel perfect vind:

God zegt vandaag: Ik heb jou gemaakt naar mijn evenbeeld. Toen ik naar je keek zag ik dat het goed was. Je bent perfect voor mij.

Je hoeft niet te voldoen aan de schoonheids normen, nee, je bent sowieso al mooi <3

X
Angela

1 opmerking

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.