Back 2 school, de brugklas, mijn ervaring

24 augustus 2015


Sommige scholen zijn alweer begonnen, als jullie dit lezen ben ik alweer op weg naar mijn eerste schooldag, spannend! Nou ja, ik vind het niet zo spannend want ik heb al een heel jaar met deze kinderen in de klas gezeten, maar ik kan me voorstellen dat als jij naar de brugklas gaat, je dat best spannend vind, ik deel mijn ervaring!

 Eerste indruk.
Ik vond het ook best wel spannend, nieuwe klas enzo, maar mijn ervaring is dat het eigenlijk allemaal wel goed komt, de puzzelstukjes vallen vanzelf op hun plaats. Je kan al je zenuwen van je af schudden zeg ik alvast want het is nergens voor nodig en je komt alleen maar nerveus over.

Cijfers, vreemde vakken en meer.
Ja, de cijfers in de eerste klas is ook een dingetje, (de meeste) doen heel erg hun best om goede cijfers te halen (absoluut niks mis mee!!!) en dat is alleen maar toppie, er zijn kinderen die het hele jaar geen onvoldoendes halen maar als je een keer een onvoldoende haalt, wees niet getreurd, ook dat hoort bij school, schoollife is nou eenmaal niet perfect. Ook kan je bijvoorbeeld  Frans, economie en andere vreemde vakken best eng vinden, misschien ben je wel heel onzeker over of je het wel kan, maar geloof mij, je went er snel genoeg aan en na 1 les vind je het al niet meer spannend. Ook leraren kunnen een issue zijn, wees niet bang dat ze zomaar boos op je worden, doen ze echt niet (tenzij ze heel maar dan ook heel chagrijnig zijn ;)) en als ze echt boos zijn dan heb je vast iets gedaan wat écht niet kan, en ja, er zijn vervelende leraren, maar er zitten er vast een aantal die wel heel aardig zijn!

Mijn ervaring.
Mijn ervaring met de brugklas is eigenlijk heel positief, ik heb een leuk jaar gehad met een leuke klas, eerst vond ik het spannend maar die spanning is er al snel vanaf kan ik je zeggen, je maakt al snel contact en je hebt een praatje en je voelt je waarschijnlijk gelijk op je gemak. De brugklas is fun!

You go girl! 

X
Angela

1 opmerking

  1. Top artikel!
    Ik heb het eerste jaar net zo ervaren!
    Vooral het eerste half jaar met een top klas♡♡
    Gr carriee

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.