Shit shit shit.....

26 juli 2015


Vloeken....we weten allemaal dat het niet netjes is en dat we het beter niet kunnen doen maar toch kunnen we ons zelf 9 van de 10 keer niet bedwingen...

 Ik weet zelf ook wel hoe moeilijk het is niet te vloeken, als er iets niet goed gaat, iets mislukt of het zit gewoon tegen, het f-woord of het k-woord is als snel gezegd. Maar als iets mislukt, en je scheld, is het dan daarmee opgelost? Nee, helemaal niet, schelden lost niets op. Er wordt ook vaak gescholden met God. Oh my God, die ken je vast wel, iemand is verbaast, verrast, moet je eens naar tv kijken, een talentenjacht bijvoorbeeld, iemand gaat door, de jury is verrast, ja, hoor je het, oh my God. Wist je dat het God verdriet doet als we dat zeggen? Het voelt voor Hem waarschijnlijk het zelfde als hoe jij je voelt als jij wordt uitgescholden, zou jij het leuk vinden als jou naam word gebruikt als scheldwoord? Deutronomium 5:11 zegt dat je de naam van God niet random moet gebruiken, dat is oneerbiedig.

Ik kan me goed voorstellen dat dat moeilijk is. Nu moet je ook niet denken dat ik je de opdracht geef niet meer te schelden, maar denk eens bij jezelf na, word ik gelukkiger van schelden? Word mijn mede mens er gelukkiger van? Waarschijnlijk is je antwoord nee, je word er niet gelukkiger van.

Wat doe je eigenlijk als je een ander hoort vloeken? Moet je erop afgaan en zeggen van he jij daar, stop is met dat gevloek! Dat is lastig, ik zeg ook eerlijk, ik hoor veel gevloek om me heen maar ik heb er nog nooit wat van gezegd, simpelweg omdat ik dat niet durf. En dan nog, zit er iemand op te wachten, dat jij hem/haar aanspreekt over zijn gedrag? Waarschijnlijk niet. Een aantal delen van Galaten 6 sluiten hier dan  ook mooi bij aan: Vrienden, jullie laten je leiden door de Heilige Geest. Maar stel dat een van jullie toch iets verkeerds doet, dan moeten jullie hem op een vriendelijke manier helpen om weer het goede te doen. Help elkaar altijd. Dan leef je volgens de wet van Christus. En denk niet dat je zelf beter bent dan anderen, want dan bedrieg je jezelf , laten we daarom steeds het goede blijven doen, en volhouden tot de dag dat Christus terugkomt. Zolang we daarop wachten moeten we dus goed zijn voor iedereen, en zeker voor de christenen. We hebben dus de opdracht om het goede te doen en elkaar te helpen, iedereen te helpen, dus als iemand vloekt mag je er best wel wat van zeggen maar wel op een vriendelijke manier.

Het goede nieuws is, dat hoef je niet alleen te doen! Hij zal jou helpen, en dan bedoel ik echt niet alleen in het mensen proberen te zeggen of ze wat minder willen vloeken, misschien durf je dat niet, wil je dat niet whatever, je kan God ook vragen jou te helpen minder te schelden, mensen zullen dat merken, ze zullen zien dat jij iets speciaals hebt, ze zullen zien dat jij (samen met God) streeft naar minder vloeken, dat alleen al kan een verschil in jouw klas maken! Ze zullen merken dat jij sommige dingen veel positiever inziet dan anderen, dat je er misschien beter mee om kan gaan, en het zal ze vast opvallen, dat jij veel minder vloekt dan anderen.

You can do it!

Love
Angela
U zult de Naam van de Heere, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Heere zal niet voor onschuldig houden wie Zijn Naam ijdel gebruikt’ - See more at: http://www.huisvanbelle.nl/iemand-vloekt-what-to-do/#sthash.HQtGlEZD.dpuf

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.