Stille tijd met God

16 juni 2015


Hi,
Vandaag geef ik jullie een aantal tips om stille tijd met God te hebben. Waarom? omdat het ontzettend lastig kan zijn maar het is zo belangrijk dat je tijd met God doorbrengt! daarom dit artikeltje!
Stille tijd.....wat is dat eigenlijk? Stille tijd is eigenlijk simpelweg tijd met God doorbrengen. Dat kan af en toe nog knap lastig zijn. Ik vind het soms ook heel lastig, maar ik haal er wel veel voldoening uit daarom een aantal tips die je misschien kunnen helpen!

Luister christelijke muziek. 
Als je gewoon even niet weet wat je met stille tijd wil doen, is mijn tip luister is naar een christelijk nummer, sta even bij de tekst stil en denk er eens over na. Wat zegt de tekst nou eigenlijk? Stille tijd hoeft niet moeilijk te zijn! We hebben vast allemaal een telefoon met youtube en daar vindt je meestal de meest mooie liedjes!


Bid.
Bidden. Dat klinkt alleen al heel moeilijk. Maar bidden kan ook gewoon zijn God danken voor wat Hij je allemaal geeft. Voor je goede cijfer, het mooie compliment, of het nieuwe shirtje dat je net gekocht hebt. God wordt blij van de dingen waar jij Hem voor dankt!


Hou je stille tijd s' ochtends in plaats van s' avonds.
Waarom? zul je misschien wel denken. Omdat (het ligt misschien aan mij?!) me s'avonds nooit zo goed kan concentreren omdat ik dan altijd vol zit van de dag. Dan kan ik me niet zo goed concentreren op God want dan denk ik bijv. de hele tijd aan iets anders wat ik niet uit mijn hoofd kan zetten. Daarom is mijn tip; doe het s'ochtends.


Bijbels dagboek.
ik vind het altijd best wel moeilijk om zo random uit de bijbel te lezen. Wat moet ik met deze tekst? hmm...eigenlijk spreekt hij me niet zo aan, ik snap deze tekst niet helemaal. Herken je deze vragen als je in de bijbel leest? Mijn tip; een bijbels dagboekje zal je helpen! ik heb bijv. bijbels dagboek voor meiden, gescreven door Carolyn Larsen. Zij geeft je voor elke dag een bijbeltekst geeft een soort 'uitleg' en soms ook een voorbeeld en daarna een kort gebed. ik vind dit heel fijn omdat je dan toch een bijbeltekst leest maar ik heb er veel meer aan. Presoonlijk helpt mij dit heel erg.


Hobby.
Hou je van dansen? Prima zet dan een leuk christelijk nummer op en dans op je best voor Hem! Hou je van lezen? Doe research naar een interessant christelijk boek of pak lekker de bijbel erbij! Ik vind schrijven ontzettend leuk, daarom ook een blog mét artikelen over het geloof! Zoek een creatieve manier om het geloof te combineren met je hobby, dan breng je ook tijd met God door en dat is waar we het voor doen!

Dit was het dan al weer! hopelijk heb je er wat aan gehad!

Hoe hou jij je stille tijd? Laat het me weten in de reacties! 

X
Angela

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.