Boekrecensie: Maaike en Domenico deel 1, een bijzondere vriendschap.

18 juni 2015

Hi girll,
Vandaag heb ik een boekrecensie voor jullie! Ik ben een echte boekenwurm dus ik dacht, hey, waarom geen boekrecensie?!
Het boek dat ik met jullie wil delen is het eerste boek uit de serie Maaike en Domenico. Ik vind het een geweldige serie, de serie gaat over een meisje en een jongen, de jongen ( Domenico) komt bij Maaike op school en in eerste instantie vind ze hem helemaal niks. Later groeit dat uit tot een prachtige vriendschap en ze worden ook verliefd op elkaar. Alleen Domenico heeft veel problemen, hij is kettingroker, hij heeft een tweeling broer die aan de drugs is, hij weet niet wie zijn vader is en zijn moeder ziet hij nauwelijks. ( hij is 16 jaar in dit deel) Hij gaat in de serie ook diverse keren in therapie en die manier hoe Maaike en Domenico elkaar er doorheen slepen is geweldig.

 Ze kennen veel ups en downs en samen gaan ze er doorheen en Domenico ontdekt (wat voor hem heel eng is) heel veel over zijn verleden. Hij is half Siciliaans en half Duits/Noors en ze reizen daar dan ook vaak heen. later in de serie krijgt de moeder van Maaike een ernstige ziekte.
Het boek is heel spannend en heel romantisch waar ik persoonlijk veel van hou in een boek. In dit eerste deel leren ze elkaar kennen en leer ook jij ze kennen. Het leuke is, eigenlijk ben jij Maaike en dat maakt het zo spannend, het lijkt net of jij haar bent. Je kruipt helemaal in de huid van de personages! Echt een aanrader!
Hierboven zie je de schrijfster, Susanne Wittpennig, ze is geboren in Zwitserland en ze kan geweldig schrijven. Ze beschrijft de personages heel gedetailleerd en ze laat je helemaal meeleven met de situaties in het boek.
De serie bevat 9 delen en ik heb ze alle 9 zonder moeite uitgelezen!

Te koop bij onder andere christelijke boekwinkels.

Wat is jou favoriete boek? Laat het achter in de comments!

Love,
Angela

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.